Une autre étude sur la combinaison de l'Azithromycine et de l'hydroxychloroquine.
Ce n'est pas une étude sur l'efficacité de la chloroquine sur le covid 19 mais les effets de la combinaison azithromycine et chloroquine en comparaison avec d'autres combinaisons de chloroquine et de médicaments.
https://www.medrxiv.org/content/10.1101 ... 20054551v1
Résultat:
Results: Overall, 956,374 and 310,350 users of hydroxychloroquine and sulfasalazine, and 323,122 and 351,956 users of hydroxychloroquine-azithromycin and hydroxychloroquine-amoxicillin were included. No excess risk of SAEs was identified when 30-day hydroxychloroquine and sulfasalazine use were compared. SCCS confirmed these findings. However, when azithromycin was added to hydroxychloroquine, we observed an increased risk of 30-day cardiovascular mortality (CalHR2.19 [1.22-3.94]), chest pain/angina (CalHR 1.15 [95% CI 1.05-1.26]), and heart failure (CalHR 1.22 [95% CI 1.02-1.45])
Conclusions: Short-term hydroxychloroquine treatment is safe, but addition of azithromycin may induce heart failure and cardiovascular mortality, potentially due to synergistic effects on QT length. We call for caution if such combination is to be used in the management of Covid-19.
Pour les non-anglophones, les différentes combinaisons de chloroquine sont généralement sûres sauf avec l'azithromycine ou il est constaté une augmentation des risques cardio-vasculaires et de décès.
(Si je dois en traduire plus, dites moi).
Une autre étude que je ne vais pas traduire car elle est vraiment très spécifique. Elle mesure les risques du dosage de chloroquine dans le traitement du covid 19 (le dosage est plus élevé que son usage habituel). Ce n'est pas une étude sur son efficacité. En gros, ce dosage plus élevé n'est pas recommandé.
https://www.medrxiv.org/content/10.1101 ... 20056424v1
Preliminary findings suggest that the higher CQ dosage (10-day regimen) should not be recommended for COVID-19 treatment because of its potential safety hazards. Such results forced us to prematurely halt patient recruitment to this arm. Given the enormous global push for the use of CQ for COVID-19, results such as the ones found in this trial can provide robust evidence for updated COVID-19 patient management recommendations.